tirsdag 2. oktober 2007

02.10.07 Observasjons praksis

Etter ei veke med observasjons praksis er det mange inntrykk å svelge.Dersom forskning viser at "fine,nye"skular gir bedre læring hjå elevane blir det mange flinke på skåredalen!Det var ein flott ,moderne skule med lyse,delikate fargar og mange vindauga som ga godt dagslys.Utearealet var stort og "fint" laga. Det var mange ulike aktiviteter å ta seg til,noko for ein kvar vil eg tru.I tillegg til den "ferdig laga" skuleplassen var det eit stort friareal dei kunne boltre seg på.

Eg synes tida i klasserommet var spanande å observere.Korleis læraren underviste og la opp timane,korleis ho takkla ulike situasjonar,korleis ho plasserte elevane,morgonritualer,"straff" av uromomenta,arbeidsmetodar som fungerte bra og nokon som var mindre effektive.Korleis elevane oppførte seg,mot kvarandre og mot læraren.Korleis dei arbeida i timane,variasjonen i innsats etter tema og metode.
Det er mykje å tenke over etter bare ei veke,og mange "moment"det blir spanande å lære meir om,f.e.k lærarledelse og tilpassa opplæring.Det verkar som ein utruleg krevande jobb å vera lærar,mykje planlegging og krevande timar i klasserommet,med alt som skjer der!!

Det var " fort gjort"å observere det spesielle sjølv om det var det generelle me skulle observere.
Eg må jo seie at eg er glad for å ha litt erfaring frå skulen,som vikar og assistent,frå før.Eg synes kanskje det er litt lite prakais i løpet av desse åra,men..Når ein tenkjer på andre yrker,f.e.k snekker,der det er veldig lang læretid.Eit viktig yrke det,for all del,men som lærar har ein eit enormt ansvar for andre mennesker.Elevane er som "voks klumpar"(sitat Birgit) og me skal oppdra,veilede,påvirke og forme dei pedagogisk rett.Det er jo ute i felten at ein ser teorien i praksis også for lærarane!
Ja ja eg hadde eit positivt møte med både elevane og lærarane på skåredalen skule.Dette var gøy og eg gler meg til neste praksis periode der me skal delta endå meir:)

_________________________________________________________

Seminardagen me hadde onsdagen i observasjonsveka synnes eg var veldig matnyttig og interessan. Veldig bra å bli plassert i grupper på tvers av vår egen praksisskule og praksisgruppe. Her måtte alle bidra med sin erfaringar og det var kjekt å høyra kva dei andre hadde opplevd. Eg synes det var lurt å plasera seminaret midt i observasjonspraksisen for då var me så oppi det og fekk tips og idear til andre ting me kunne observera.

Eg hugsar spesielt godt at gruppa vår var veldig engasjert i korleis elevane var plasserte i klasserommet. Dette har eg fått meir forståelsen av nå når me kjenner klassen bedre og ser korleis nokon treng å sitje aleina, andre som helst ikkje må ha blikk kontakt med andre elevar osv. Det er ein heil jobb å få plassert elevane best mulig for både elevane sjølv og læraren.

4 kommentarer:

Gerd Elin sa...

Flott oppsummering etter praksis på Skåredalen skole. Interessant at utforming på skule og uteområde skal påvirke læringa til elevane.
Kva syntes du om framføringa me hadde om dei ulike læremetodane. Fekk du innsyn i nokre "nye" metodar?

heidi sa...

ja et øyeblikk eg skrive så blekke sprute,skal snart publisera bloggen frå gårsdagens økt.Det er ikkje så mykje å finne om lærar leiing synes eg.Skal i"Jaffal" bestille det hefte ho tipsa om.

heidi sa...

Bloggen er utsatt til i morgon,har skrevet og skrevet men det er jo bare kladd!!Går fort nokre timar i dataskriving og når ein bruker to finger metoden:)
Nå e det leggetid,natti natti.

Gerd Elin sa...

Du e jo kjempeflink. To bloggar på ei veke. Eg laga bare ein eg, så du burde sikkert vore kritisk venn på meg...