onsdag 3. oktober 2007

03.10.07 Klasseleiar

Me hadde ein kjempe flott start på ped.økta i dag,med håndhelsing og lys på pultane(synd ikkje musikken verka men me fekk jo høyra den etter kvart)Eg blir i godt humør av slikt sjølv om det var måndag morgon!Dette er vert å ta med seg videre,det å skape ein koseleg stemning.



Det var kjekt å høyre om dei ulike arbeidsmetodane.Eg hadde høyrt om dei fleste,ikkje storyline,men det var nokre av dei som var ganske like.Eg har vært borti nokon ulike arbeidsmetodar i skulen men nå fekk dei plutseleg navn!!Det er vel viktig at undervisninga blir variert,slik at alle kan finne sin plass og få eit meiningsfyllt tilbud både fagleg og sosialt.

Undervisning og lærarleiing er veldig fasinerande,det at nokon klarer det så bra og andre sliter med klasse etter klasse.Det er mange faktorar som spelar inn for å lukkast.
Formålet med undervisning og lærarleiing er å skape eit læringsmiljø der elevane kan utnytte sine læringsmuligheiter optimalt.Det er mange pedagogiske "triks"for å skape eit godt læringsmiljø.Det kan til dømes vera lurt av læraren å ta elevane med på å lage klassereglar.Då har elevane noko å forhalde seg til og dei bør også vera klar over konsekvensane for regelbrudd.Her må læraren alltid vera konsekvent.Læraren må vera ein tydeleg vaksen for elevane.Sette klare grenser og vera bevisst sine haldningar og veremåte.Det å kunne håndtera ulike problem og ulike situasjonar til ulike tider byr nok på utfordringar,men er veldig viktig.
Ein klasseleiar må tidleg skape gode relasjonar i klassen,for ikkje å havne på heilt feil spor.

Læraren må kunne kommunisere på ein positiv og forståeleg måte.Gode relasjonar utvikles gjennom gjensidig respekt og tillit mellom lærar og elevar men også mellom elevane.Læraren må sjå elevane til ei kvar tid og kunne bruke det gode i kvar elev.Gi dei trygghet og omsorg til å våge å vera seg sjølv.Dei må også gripe fatt i problemer,og det helst før dei oppstår.Samstundes
må læraren kreve at elevane oppfører seg og følger skulen og klassen sine"levereglar"




Å ha omsorg for elevane vil seia å respektera dei,kunne sette seg inn i deira situasjonar.Det er viktig å møte elevane som mennesker for å oppnå god kontakt,ikkje ovenfrå og ned.
Effektiv leiing er avhengig av at læraren meistrar denne vanskelege balansen mellom å vise omsorg og sette grenser,mellom å stimulera og stille krav,mellom å strukturera og gi frihet.
Ein god leiar må ha autoritet utan å vera autoritær altså må eleven ha respekt men ikkje vera redd for læraren.Ja her er det mykje å tenke over,å alt høyrer så enkelt og flott ut men kva med den dagen me står der med alle problema og skal få teorien ut i praksis?Me skal nok få bryna oss på litt av kvart:)Ps:Hugs å be om hjelp i tide!!!

At nokon blir mobba i dagens samfunn er heilt forferdeleg.Tenk å ha det på seg som lærar at ein ikkje tok tak i problema,off nei takk! Eg plar seie ;vel og bra at ungane klare seg fagleg godt på skulen,men så viktig det er med den sosiale delen.Nokon får jo øydelagt heile livet p.g.a mobbing i skulen.
Eg las litt i " Håndbok i klasseledelse" frå Kopperud skule,vert å få med seg.Den boka blir nok brukt etter kvart!

2 kommentarer:

Gerd Elin sa...

Den vanskelege ballansen mellom å visa omsorg og å setja grenser...Kjempebra oppsummering. Du får sagt det så godt. Det blir spennande å etterkvart få prøva seg litt meir på å leia ein klasse :-)

heidi sa...

Ja det skal bli kjekt å få prøva seg litt.Å kanskje me får prøva ut storyline også:)
Heidi