lørdag 26. januar 2008

26.01.08 Born og nye medier

Ja då har me vært i gjennom nokon spennande veker med ulike innfallsvinkler til born og data bruk.



Det er i hovedsak tre typer av data bruk hjå born(Imsen),nytte,kommunikasjon og underholdning.Å bruke data i skole sammenheng blir meir og meir aktuelt,no som også datakunnskap er blitt ein ferdighet etter LK 06.Det er utruleg mykje bra undervisnings materiell og gode nettsider til bruk i skulen.Bokforlaga har mykje aktuellt stoff for både ulike klassetrinn og ulike fag,her blir det viktig at lærerane veit å bruke dette også.

Når det kjem til kommunikasjon,er det jo vel å bra med alle chatte sidene der ungane kan prate med venner og kanskje få nye venner.Det er vel her det i hovudsak er mest "feller" å gå i.Eg må sei eg blei skremd over kor enkelt det er å komme i kontakt med uvedkommende som har skitne hensikter(forsøket til Ane i ped.timen)Utruleg ekkelt, å tenk då å sitte som uerfaren 13åring å få servert litt av kvart.Fysj!Ja det er viktig å lære ungene opp i nettvett,spesielt å holde personlege opplysninger for seg sjølv,våge å sei i frå til voksne når det er noko ubehageleg og ikkje minst at ikkje alle snakkar sant på nettet.Heilt enig i at det er jo i hovudet til borna det må lagast sperrer,dei må bruke hovudet å tenke sjølv.For å få "rett" nettbruk hjå borna må det vel komme litt smådrypp og egne erfaringar litt etter litt,men det er viktig å gi dei ein plattform med regler som gjeld databruken deira.
Data blir også mykje brukt til underholdning,meir hjå gutar enn jenter.Her kan timane gå fort når dei fyrst set i gang og den passive bruken av data er vel nettopp her.

Det har vært gøy å få prøvd seg på ulike program i desse vekene,alt frå animasjon,tegneserier og nå digital tekst.Dette er både utfordrane og gøy, når me får det til...

Mykje av dette me har lært i desse vekene er aktuelt til seinare bruk i skulen.Det kjem vel heilt ann på klassetrinn,utstyr på skulen osv.Eg for min del syns det å lage film var veldig spennande.Eg ser jo for meg at elevane hadde likt å lage nokre fine plakatar til klasserommet.Først og fremst er det jo viktig å lære elevane opp i nettvett og tekstbehandling.Det er utruleg mange muligheter med data i skulen og eg syns det er mange gode sider som er basert på dei enkelte faga,til dømes gyldendal,cappelen der ein kan velge både fag og klassetrinn og tilpasse etter behov.Ungane lære fort på data og dei gløymer det ikkje heller!Håper eg får muligheten til å lære elevar å lage både animasjon,powerpoint og film.

____________________________________________


Det er viktig å læra barn nettvett og med det tenkjer eg og på å læra barn om fusk og fanteri, kva som er lov og kva som ikkje er lov i den digitale verden. Her er det nok mykje å setje seg inn i. Menigmans inntrykk er jo nesten slik at "alt er lov på dataen", slik er det jo ikkje.




Barn begynner tidlegare og tidlegare med data, og det er viktig å få lært elevane tidleg om nettvett,slik at dei er utrusta og klar, og kan bruke vett når dei er på nett.
"Tenke sjæl " blir vesentlig, og det er det ikkje alle barn som gjer!

Samansett tekst var det veldig gøy å arbeide med, me brukte windows moviemaker som hjelpemiddel eller redskap. Me valgte boka "pappa politi" av Laura Trenter.Dette er ei krimbok for barn.
Ja eg ser nok for meg at dette er noko elevane kan arbeide med, enten som eit prosjekt, gruppearbeid og kanskje til og med som digital historiefortelling. Dersom ein skal bruke digital historiefortelling i stedet for stilskriving må ein nok litt opp i klassetrinna,men som dann og vann kan nok dei fleste klare det. Her kjem det nok ann på læraren også. Godt me kan dette då, slik at våre elevar kan få nytte godt av det. Variasjon i undervisninga dette og og datakunnskap skal jo elevane lære seg.

4 kommentarer:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Kjekt at du har kost deg, og eg vonar at du etterkvart har kjent meistringskjensla sitra i magen. Eg må jo spørja deg om du i tillegg til å ha hatt deg gøy, og ser relevansen for deg som framtidig lærar? Er det noko av det du har lært og prøvd ut desse vekene som du har bestemt deg for å ta med deg vidare ut i lærargjerninga?

Birgit :-)

Ida sa...

Jeg ville bare si takk for alle de flotte tilbakemeldingene jeg har fått på bloggene mine:)

Cecilie sin blogg sa...

Hei, det er godt det er fleir som har hatt utbytte frå dei siste vekene :) Nettvett er noko som er utruleg viktig og ein kan ikkje vera varsom nok.

Du har vel born der nettvett er eit relevant tema? Vett du om dine born får nok eller noko info om nettvett på skulen? Blir dere som foreldre inkludert?

Du skrive mye bra Heidi, og eg føle eg får ein god oppsumering på kva me har gjort på skulen når eg les bloggen din :)

Et lite hint, skal du inn og svara på eventuelle spøsmål du får hadde det vert greit om du brukte ein måte og visa at du har retta, eller svart på noko :)Slik dei som komentere deg lettare kan gå inn og sjå om dei har fått svar ;)

Cecilie sin blogg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.